søndag 10. februar 2013

Dagens sådd - og litt stiklet

Mens snøen laver ned, har jeg hatt morsdagsfest med frø, og nå har jeg sådd:
Rød salatløk, for n'te gang. Håper at jeg har sådd tidlig nok nå?! Det har ikke blitt store avlingen tidligere, for å si det pent!
Basilikum, Mammoth. Aner meg at dette er den storbladete salatbasilikumvarianten? I så fall må jeg så "normal" basilikum ASAP, det var ikke særlig mye smak i den storbladete. Men fin i salater, jo da.
Rucola. Håper å få litt tidlig grønt her inne.
Sitrongress. Er hjertelig allergisk mot sitrus, og skrekkelig glad i smaken av sitrus, så i år har jeg tenkt å forske på om jeg tåler andre sitronsmaker bedre. Sitronmelisse har jeg allerede i hagen, og nå håper jeg å få spiring på denne. Frøene er forresten fra frøbanken hos OmIgjen, tusen takk!

To pelliser fikk første topping - denene håper jeg er den mørke, røde. Den andre er Frank Headly, hvitbroket.
Ellers har Jalastar-chilien fått tre spirer, og lov til å flytte opp i stua.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar