fredag 8. februar 2013

Rosa og upretensiøs

Rosa og upretensiøs er to ord som skjærer mot hverandre for meg. Rosa roper jo "se på meg"?
Men jonsokblom er ett av flere ugress som bor i hagen min, og som jeg hjelper med å frø seg - jeg synes de er så hverdagsvakre! Og hverdagsskjønnheten er viktig for meg - å finne det store i det lille, det vakre i det vi ofte overser.

Denne vil jeg sende inn til Moseplassens X-faktor blomsterutgaven 2013! For meg har den utklasset en klematis, en incarvillea, diverse rhododendroner med mer fra mine ymse filsamlinger, simpelthen fordi den er hverdagsvakker!

9 kommentarer:

  1. Åja, markblomster! Utrolig søte! Hverdagsvakker er en treffende beskrivelse!
    Lykke til!

    SvarSlett
  2. Så fin hun er! Hyggelig at du er med på konkurranse :)

    SvarSlett
  3. HVERDAGSVAKKERT; Så utrolig fint og dekkende ord på jonsokblomsten din! Det likte jeg! Må nesten få lov å "stjele" det ordet av deg:) lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
  4. Søte blomster! :)
    Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
  5. Hverdagsvakkert er ikke å forakte! En nydelig kandidat du valgte synes jeg! Lykke til i konkurransen!

    SvarSlett
  6. Enig, hverdagsvakker er den :) Tror den duger som helgeblomst også for meg.
    Fin lørdag til deg.

    SvarSlett
  7. Så fin den er, flott bilde også.
    God søndag fra Marit.

    SvarSlett
  8. Takk for hyggelige kommentarer! Nå har jeg slått av kommentarmoderering, btw! Og for all del, "stjeling" tar jeg som komplimenter...

    SvarSlett
  9. Så fin:)..og en blomst som minner meg om midtsommer:)
    Lykke til:))

    SvarSlett