søndag 16. august 2009

Andres planer og egne drømmer

Huset ble endelig tomt, så nå orket jeg å stå opp. Jeg er kjempeforkjølet og har sår hals. Arbeidslysten fra under dyna er upåklagelig, helt til jeg står opp, går på badet, og siiiger sammen på dolokket. Yadda. Litt halvhjertet feldenkrais under dyna for ikke å stivne fullstendig er den fysiske utfoldelsen hittil i dag.

Har bladd meg gjennom en barneroms-innredningsbok, om ikke annet. Og duppet før og etter. Et av bildene ledet fantasien ut i hagen - SHOCK!? ;-) og siden har jeg ligget og surret med drømmer og planer for nye og gamle bed.



Turbolotte har planer om Freak-bed til neste år...

Jeg gleder meg allerede, for i motsetning til mine planer og drømmer, har hennes en klar tendens til å bli realiteter i løpet av kort tid. Den variegerte lavateraen hun har funnet minte meg på at de variegerte (spraglete i bladene) blomkarsene jeg fikk frø av i fjor, har overlevd vinteren og spirt på egenhånd i år. De som med nød og neppe overlevde gubben og mammas stadige forsøk på å "få bort de sjuke før utøyet spredde seg" i fjor. Stakkars små. Men sånn er det med øynene som ser.
Jeg skal ha flere blomkarser neste år. Det er en av mine få klare planer. I alle fall den mørke jeg så på Flor og Fjære.

2 kommentarer:

  1. SYK du da Anita!!! stakkars, høres ikke bra ut. Håper ikke det er den der med "trynet", eller er det slik at man helst skal håpe på å få den før den blir ressisent?????? Du har minnet meg på Feldenkrais i hele sommer, Endelig har jeg funnet ut "Hvor Gulvet er", og finner det oftere og oftere, og gud hvor god jeg er til å fortelle og vise andre hvor viktig dette er. Gleder meg enormt til oppstart av gruppen i høst.

    SvarSlett
  2. Latterlig syk, ja. Ikke farlig, men jeg er ganske utslått.
    Godt å finne gulvet igjen, jeg gleder meg også til vi starter opp igjen. Jeg har jo gått der lenge nok til å bruke de øvelsene som jeg vet er gode for meg, men det er veldig deilig å bli veiledet gjennom alle de andre godteriene!

    SvarSlett