fredag 27. november 2009

Bloggfunn og linser

Sitter egentlig og prøver å finne ut om røde linser er kortreiste. Som vanlig når man googler rundt, finner man andre interessante ting på veien. I dag kom jeg til denne posten om belgfrukter , men er egentig vel så glad over å ha funnet hele Den hvetefrie bloggen. Her var det mye å kjenne seg igjen i! Selv om jeg bare har sett på "gjærbakst" og ikke hvete som problem selv, er måten symptomene viser seg på riktig gjenkjennelige. Og, ikke minst vekttapet som følger en hvetefattig diett!
I tillegg var det mange lenker i margen, både gamle kjenninger og andre som finner gjenklang hos meg. Tusen takk til Freja for fin blogg! Du har herved en ny følger!

Så kan man jo lure på grunnen til at jeg har fortrengt smertene når de opptrer etter brun saus og hvit saus...
Verken fiskeboller eller kjøttkaker kan kalles gjærbakst...
Men: Jeg kjenner at jeg sitter og smiler litt selvoverbærende, og DET er et friskhetstegn, det. At jeg ikke utroper meg til total idiot som ikke kastet ut sausen med gjærbaksten, men erkjenner en feilslutning og går videre.

Og linsene, hvor kommer så de fra? De vanlige røde er fra USA, sier Risenta, men de økologiske er fra Tyrkia. Altså mye mer kortreist enn basmati-risen som jeg hadde tenkt å erstatte.

Ros til Risenta for produktoversikten deres! Og en spesiell takk for at opprinnelsesland er med!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar