onsdag 18. august 2010

Plastdrivhus og vind

Egentlig skal jeg nå være veldig takknemlig over å ha plassert noe så robust som tomater i plastdrivhuset. For det velter i vinden, selv om jeg har prøvd å ankre det fast med tilitersbøtter. Vi må antakelig må prøve å snu det nitti grader. Selv om jeg mistenker at det er nordavind fra alle kanter.
Men der det står og viser hvor mye vind som er akkurat DER, der hadde jeg tenkt å ha klematis og roser i to buer. Ganske spinkle buer med litt tvilsom forankring, sant og si... Og nå vet jeg jo at det skal jeg IKKE!
Så, jo da, hvis jeg tenker meg om og fokuserer riktig godt, så er jeg takknemlig over å ha oppdaget det i tide.

Neste luksusproblem er da: Hvor skal jeg ha buene i stedet, da? Det kan bli i bakken ned til sandkassa, hvis noen i familien - med tralle i lastebilen... har hørt etter når jeg har sagt at jeg ønsker meg store stein til bursdag og jul... For da får jeg laget trapp, og buene kan være i topp og bunn av den trappa. Mulig jeg må ha en tredje på midten... Det ville nok bli enda finere...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar