søndag 25. september 2011

"Husmor"

Etter å ha tilbrakt hele dagen i hagen, forkynte jeg ved middagsbordet at jeg skulle "drive med husmorting" resten av dagen. To skulle på fotballkamp og den tredje er fryktelig opptatt med å leke "stor jente" sammen med en annen i firer-banden nu om dagan. Så jeg hadde huset for meg selv.

Vel nede på vaskerommet gikk det opp for meg at NÅ er riktig øyeblikk for frosting av vinduer! Og jeg i gang med maskering og tildekking - og spraying med noe som var merket med at man måtte ha GOD ventilasjon. Hvilket var VELDIG sant. Men god ventilasjon vil si åpen ytterdør, og da må jeg holde meg i gangen for å følge med. Ti minutter mellom hvert spraylag.

Hmmm. Støvsuge trappa. Done. Med vangene. Støvsuge garderobeskapet, sortere uteleker, henge opp et par sarte ting som ikke bør sloss med støvsugeren om plassen.
Spraying.
Løfte inn div. store krukker i dusjen. Men etter litt diskusjon med meg selv - ikke vanndamp i dette rommet nå. Satte klar vaskemaskin og tørketrommel.
Spraying.
Ut og se om det ble mindre glant. Funker fint!
Ringte mamma og inviterte på trimtur til kvelden. Satte opp nye knagger i gangen.
Spraying.
Skrudde ned gamle knagger. Mottak av "stor jente". Full utlufting nødvendig i 2. etg. Glad jeg ikke utsatte dette lenger!
Spraying.
Lukket døra og gikk på tur.
Spraying.
Konkluderte med at det var for seint å sette på vaskemaskin. Lukket døra og erklærte at rommet var opptatt for resten av kvelden. Nå har jeg fått fjernet maskeringen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar