lørdag 24. september 2011

Hvitløk i hus, og gode timer i egne tanker

Etter en hektisk uke på jobb, var det ekstra deilig å få med seg de siste solstrålene utendørs. Settehvitløk fra Solhatt ankom i dag, og aktualiserte pallekarmjakten.
Så nå er karmen på plass (den lå sammen med div. materialer under verandaen???), noe jord har kommet oppi, potter ble frigjort så en tust gressløk fikk ene hjørnet, et par villsådde red russian (?) grønnkål fikk et annet. Resten av tida brukte jeg til å lage barksti rundt karmen, megle mellom to livlige trampolinetupper og tømme potetpotter. Og få pelliser inn til verandadøra.
Hvitløkene ligger fremdeles inne.
:-/
Ca to middager med potet, og så fant jeg igjen en av de såkalte "kjempeløkene", som jeg brukte som setteløk i år fordi de ikke ble spesielt kjempete i fjor.  Nå var den vokst til normal sjalott-størrelse. Mumle! Jeg trenger et løk-kurs, ungene mobber meg! Men jeg har prøvd å slå tilbake med at "jeg er en av de flinkeste i Norge med Prærieløk". Det er vel tvilsomt, men jeg vet ikke om så mange som har slike, og dermed er jeg jo flinkere enn mange? LOL! Og de er nå blitt store og kraftige i løpet av årene, disse prærieløkene, da.

Ellers ble det med et par jordskokker da vi tok potetene, det skal bli spennende å smake på dem! Resten skal få stå til frosten har vært innom.

Etter å ha kommet meg inn - det blir jo så tidlig mørkt???, var det tid for vask av underskåler og å få pellisene HELT inn. Et par brutale nedklippinger var uunngåelig, men det er fremdeles muligheter for å gi stikling av noen få. Noe må pottes om fra leirpotter til plast, tror jeg. Jeg her ikke nok skåler, men en god mengde glaserte pyntepotter. Så jeg får nok tida til å gå denne helga også - om jeg skulle ha vært i tvil om dét.
Jeg har i grunnen aldri skjønt det der med å kjede seg? Men de som gjør det er kanskje mye mer effektive, slik at det ikke ligger tusen prosjekter og sloss om oppmerksomheten?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar