mandag 19. mars 2012

Frønotater

Hvert år tenker jeg at jeg skal sortere frøene etter så-tid.
Og like sikkert roter jeg det til, fordi jeg finner ut at jeg bare skal ta de viktigste, og så tar jeg ut dem for seg.
Eller jeg får for meg at det er lurt å ha blomster og matplanter hver for seg. Eller en annen ide som virker god der og da.

Nå ligger det en bunke ved PCen som skal googles:
Malva moschata - kan direktesåes, og sprer seg. Blomster og blad kan gå i salater. Brukes til å lage marshmallows. Kan jo være gøy å prøve? Putter halvparten i ei potte nå og venter med resten til frosten har sluppet helt?
Papaver somniferum, en yndig lyslilla valmue som vesla bare MÅTTE ha. Hun er heldigvis så ung at hun ikke vet om annen bruk enn på rundstykker, og det liker hun ikke. Men den er jo LILLA! Den kan også direktesåes, leser jeg, men man får raskere planter om man sår inne. Den liker IKKE å omplantes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar