lørdag 12. februar 2011

Lettere værsjuk

Det skal bli kaldere igjen, ser jeg. Og kjenner jeg. Særlig albuene mine er enige i at det er kaldere vær i vente. Men jeg VIL IKKE!
Jeg er lei av å fryse, lei av å være engstelig i bilen (spesielt nå i dag da vi var så dumme å følge skiltene til Havlimyrhallen, skrekk og gru! Speilblank nedoverbakke, fire biler bak og hvordan komme opp igjen???)
Jeg er lei av ulltøy og brodder. Savner soløya vår inderlig. Men vet med meg selv at det er så mye fagmenneske i meg at jeg vil savne jobben om vi emigrerer igjen. Men leser spansk avis for å lære litt spansk hver dag sånn i tilfelle. To tunger har mitt hjerte...
Vil ut i hagen, vil finne ut hvordan jeg skal ordne det rundt, på og under ny veranda.
Vil så.
Vil plukke snøklokker.
Vil sitte i solveggen og føle meg rik fordi jeg har en plass i sola.
Vil se skjæra farte rundt med kvist i nebbet og høre tjelden, og terna etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar