søndag 20. februar 2011

Storkenebben sin, det!

Åh, der var den, med navn og det hele. Den ultralekre storkenebben som jeg så i et av programmene til Dalby. Da jeg så programmet, klarte jeg glatt å fortrenge størrelsen, den datt liksom bare automatisk ned i "må ha"-lommen bak i hodet mitt. HVOR jeg har tenkt å ha meterhøy storkenebb, det reflekterte jeg ikke stort over. Vil veldig gjerne finne plass til den, uansett.
Skal jo grave opp syriahibiskene om de er i live etter denne fimbulvinteren, der blir det to hull... Hmmm...
De to syriahibiskene har gitt tilsammen én blomst de siste to årene. Så nå skal de tilbake i potte, og bli inneplanter om vinteren tenker jeg. Det var de nemlig første året, og da var de virkelig flotte. Egentlig burde slike primadonnaer bare få reisepass, men har jeg først stirret skjønnheten dypt inn i gapet, er det for sent...
En liten detalj her er at jeg i så fall må få en større og mer solid vinduspost. Det vil jo ikke akkurat holde med 5-liters potter...
Nå skal jo stuevinduene byttes, så kanskje jeg kan få opp noe i samme runde? Litt spent på dét prosjektet, er redd det blir en "tar du den så må du ta den"-runde i hele stua... grøss!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar