torsdag 5. mai 2011

Persille og koriander...

...og bittelitt graving i retning "ny plassering for pallekarm". Og en ampel med markjordbær som ble lempet unna da taybær skulle få lun plass her om dagen. De markjordbærene hadde litt varierende mengde jord rundt seg, men jeg satser på at de kommer til hektene igjen.
Ble veldig glad da jeg oppdaget at jeg hadde mer frø av den flatbladete persillen! Var innom Vung Tau for en ukes tid siden og fikk med en stor bunt, - jeg hadde virkelig glemt at det smakte SÅ mye og godt. Er innom der og ser etter vinterkarse i ny og ne - for å ha i gresskarsuppe. Men nå spirer det i vinterkarsesådden min, så nå blir jeg forhåpentligvis snart selvforsynt med "berros", som er helt nødvendig i kanarisk gresskarsuppe. Lurer forresten litt på hvor jeg skal ha gresskar i år? Komposten er enda litt mørkere plassert nå som verandatrappa har blitt bredere.
Skal forresten innom en dag igjen og få med kinamynte eller grønnmynte. Har vært på et lite drinkekurs, og lært å lage alkoholfri mojitos. Namme seg!

2 kommentarer:

  1. Gesskarsuppe høres nydlig ut. I år har jeg planer om å så gresskar, det er et par år siden forrige gang. Jeg pleier å sylte gresskar, det er den eneste måten jeg har brukt gresskar på. Det er så godt tilbehør til kjøttmiddagene og jeg MÅ bare ha det i hus. Nå er jeg nesten tom så da må ny forsyning skaffes.
    Grønnmynte og andre mynter kan du av meg om du tar deg en tur ut hit. Jeg har mange forskjellige slag. Eplemynte er deilig i eplegele og så har jeg oppskrift på ei myntekake som er supergod.

    SvarSlett
  2. Snille damen! Ja, jeg tar gjerne en tur en dag. Nå begynner formen å bli bedre - selv om halsen er litt skral etter mye jobb-snakk denne uka.
    Syltet gresskar har jeg laget én gang, men vi visste liksom ikke hva vi skulle bruke det til, så det ble bare stående.
    Jeg har et par ulike typer gresskarfrø, kan godt ta med?

    SvarSlett