søndag 2. august 2009

Mer fuchsia enn roser

Da var Rose- og Fuchsia-dagen over. Stakkars rose-damene var nok mer enn litt redusert pga storm og generelt dårlig sommer, men fuchsia-folket hadde åpenbart ikke lidd noen nød. Et par pellis skulle jeg tatt med fra salgsstand, men jeg behersket meg og angrer allerede. Rosa stjernepellis, men hva søtten het den? Og en med sarte små rosa, som jeg var HELT sikker på at jeg skulle huske navnet på. Yadda...

Møtte såvidt Ellea og Charlotte, samt en kollega jeg er så glad, i men snaut nok fikk snakket med.

Pappa kjørte oss tre generasjoner blomsterglade damer, og det er alltid hyggelig når han orker sånt. Men samtidig blir jeg engstelig for at Vesle-Rosa skal slite ham fullstendig ut. Hun snurrer ham jo rundt lillefingeren med et enkelt blikk... Det var god uttelling for henne på is, kake OG brus-fronten. Og ved loddene greide hun - eller var det min far? å sjarmere seg til en gevinst (det hadde vært billigere å kjøpe, men han liker å la ungene kjøpe lodd). First Lady, ser ut til å kunne stammes opp, men det spørs om jeg får lov...

;-)

1 kommentar:

  1. Hvorfor skjer alt til samme tid??????????
    JO, fordi sommeren er alt for kort.
    Skulle gjerne vært på rose og fuchsias-dagen, men idag ble det blåbær....Vi er en gjeng som ofte drar på tur om søndagene, og det er veldig koselig. etterpå spiser vi middag ute og kanskje samles vi hjemme hos hverandre utover kvelden. Kanskje bra jeg ikke kom på denne dagen, for jeg har det med å kjøpe uten å tenke på plass :-)

    SvarSlett