fredag 29. april 2011

Må-ha-bok

Slem tittel når jeg vet flere lesere er bibliotekarer, men jeg må altså skaffe meg Cornucopia II: A Source Book of Edible Plants. Bare se allium-lista på side 6, så skjønner dere hva jeg mener... LOL! Spesielt var det flere av de gressløkvariantene som jeg må skaffe meg frø av. Og så må jeg få sådd resten av prærieløkfrøene, for hvis jeg skal spise dem, må jeg ha fler enn nå. Og det tar jo noen år før de blir så store, det er så sørgelig fort gjort å luke småplantene og tro det er gresstrå... Selv om du kjenner den runde bladformen i det du røsker til, og ser den nusselige lille løken henge der og dingle i det udåden er utført. Huff!

Men når jeg nå har løpt etter kredittkortet, så surrer jeg rundt på Amazon, da. Og der er det jo et to-bindsverk som ser enda mer "må-ha" ut?! Edible Forest Gardens (2 volume set). For det er jo en sånn skoghage (eller hageskog?) jeg drømmer om. Men det er sikkert bedre å svi av de hundrelappene på et frukttre eller to som jeg kan spaliere. Det er mange investeringer og mye graving, luking og bygging som skal til før jeg egentlig trenger særlig mye teori.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar