søndag 17. mai 2009

Huskeliste

...til neste 17. mai:

  • Ikke stol på 17. mai-programmet, barnetoget kan gå LENGE før.
  • Vi trenger ikke både bløtkake óg kransekake óg vafler óg jordbær med fløte.
  • Vi trenger ikke mer enn halvparten så mye vaffelrøre.
  • Det trengs ikke to ekstra pølsepakker fordi om min bror kommer (én ekstra holder...)
  • En pakke lompe er nok, bare en av hele gjengen foretrekker lomper.
  • Hvis man lager potetsalat som kan bli fort sur, må man lage mindre porsjon enn om man lager den på majones.
  • Kjøper du ti brus fordi du får ti for prisen av fem, er garasjen et fint sted for de seks flaskene du ikke trenger denne helga.
  • Sjekk sennepssortimentet i god tid.
  • Den sunne, lekre salaten blir såvidt rørt.
  • Send med folk mest mulig mat hjem, det blir mer enn trangt nok i kjøleskapet.

Dermed skulle det være klart hva som er fokus når det er fest hos oss?! To kokker og mange matvrak.

Jeg er sikker på at jeg har gått opp flere kilo denne uka, jeg som har vært så flink de siste månedene... Bryllupsdagsfeiring, venninnecafébesøk og 17. mai på en halv uke. Vel, disse dagene hadde kommet uansett, og uten innsatsen i forkant hadde det jo vært mye verre...?

Det er i alle fall salat nok igjen til morgendagens frokost. ;-)

2 kommentarer:

  1. Ja, det er en evig kamp det der Anita. Det har vært mye ekstra i det siste, men som du sier, uten det forran hadde det jo vært verre.
    Og husk det er flest hverdager sånn på sikt, og utskeielser trenger vi :-)

    SvarSlett
  2. Hverdagen traff meg midt i magen i dag, tydelig at mengden mat har vært radikalt større de siste dagene enn før utskeielsene startet. I dag har jeg vært sinnsvakt sulten - men standhaftig. Var på vekta og det er definitivt ingen grunn til å hvile verken på laurbær eller baken...
    ;-(

    SvarSlett