onsdag 3. juni 2009

Bli kvitt planter?

I dag både hadde jeg bil og var i stand til å bruke den...
Så jeg hev meg på telefonen mens formen var der og hørte om det passet med et 20-minutters besøk hos Juni, jeg hadde noen prydtobakk jeg lovte henne før jeg var litt i overkant brysk med herdingen. Men nå har de kommet til hektene, så jeg måtte bli kvitt dem! Jeg har plantet de jeg kan true fram en plass til selv. Men hva hjelper det vel å dra til Juni med tre små potter for å rydde?!
Jeg kom jo hjem med mye mer!!! Veslemor var spesielt imponert over sjokolademynten, det var nok et lovende navn ;-)
Tusen, tusen takk!!!
Og så Arabian night, da! Som er den georginen jeg bare har lyst til å grave meg kjeller for å kunne overvintre!
Det ble "litt" mer enn 20 minutter, sant og si. Det er ikke mulig å fullføre en hel runde i det overflødighetshornet av en hage på bare 20 minutter.
Jeg har sagt det før, jeg er ikke egentlig hagegal selv, jeg er bare veldig glad i en del som er det...

Og i morgen skal jeg av gårde til veslesøs med de tre siste prydtobakkene. Hun er litt mer i oppstartsfasen, så der blir jeg neppe utsatt for fullt så mange fristelser. Lurer på om hun har plass til de påskeliljene jeg fant avblomstret i en potte bak boden?! Jeg kan jo ikke kaste løk?

7 kommentarer:

  1. Nei, løk kan ikke kastes - i alle fall ikkel engerenn overgjerdet slik at de kan lyse opp der neste vår :-)

    Hørtes ut som en deilig tur til Juni!

    SvarSlett
  2. Vel hvis du har lyst til å grave en kjeller for å kunne overvintre en dahliaknoll-da kvalifiserer du til hagegal snuppa mi. :-)

    SvarSlett
  3. Ikke hagegal, du liksom! Den var morsom! :D

    SvarSlett
  4. Hehe......hun påstår at hun ikke er hagegal:-) lol...det var vel dagens......

    SvarSlett
  5. Takk for besøket og tobakksplantene. Du må gjerne grave deg en kjeller,jeg har flere dahliaknoller til overs....

    SvarSlett
  6. Ingen støtte å få, skjønner jeg...
    ;-)
    Men hagen min ser ikke slik ut, så jeg blir litt betuttet innimellom. Jeg har den eneste stygge hagen i gata. Det hjelper liksom ikke å kunne det meste i teorien og de latinske navnene på hoveddelen når jeg aldri får det til å se ut som en eneste plante er plassert med vilje.
    :-(

    SvarSlett
  7. Hagen din er da kjempefin!!!!

    SvarSlett