mandag 1. juni 2009

Liljebiller og planting

Da jeg gikk forbi de lave, røde liljene i dag, tenkte jeg over at jammen var det godt jeg fikk bort bunndekket der tidligere i vår. De står så fine som aldri før, men så har jeg passet på også.
Konkluderte med at bare man fikk tatt liljebillene tidlig nok, var det nok ikke noe problem.
Så gikk jeg i den andre delen av hagen, der Grand Cru og Barcelona skal ha show om en måned eller to. Eller skulle, er jeg redd jeg må si...
HYYYL!
Det er vel knopper igjen her og der, noen hele også, men tror bedet bør nytes på avstand hvis ikke det skal føles som et freak-show. Ikke så lett å komme til oppi det bedet, her må det en stein på plass!

Fem løvetannrøtter til tatt, noen bustehoder samlet opp, og så fikk jeg endelig priklet physalisene. Sju (av tjue sådde, litt sur på spireprosenten) blomstererter fikk også en litt mer permanent plassering i en verandakasse. Snille mannen som tok pause fra alle heldagsprøvene sine og tok noen grep i garasjen. Vi skal snakke adskillig mer med den garasjen når eksamenstiden og sådant mer er over...
Nå kom han forresten opp fra hulen sin og var gjennom siste bunke. Så nå vil han ha pcen sin, gitt. Det skal føres inn karakterer.

4 kommentarer:

  1. Nei de der røde kan jeg og styre meg for, selv om de er vakre. I år her det vært lite av dem her, jeg tror jeg har tatt en 5-6 stykker bare.

    SvarSlett
  2. Her drepes de med hjertens lyst. Hvis du hører etter så kan du høre at de "skriker" rett før en tar dem. Merkelig lyd.

    SvarSlett
  3. Ingen liljer, ingen liljebiller har vært min filosofi til nå. Lurer på hvor lenge den holder stand.

    Akeleiene, jeg har jo glemt akeleiene!!!! Tåler de å flyttes når de står i blomst?

    SvarSlett
  4. Bare kom du, Ellea, den er pent plassert i potte. Men den er så vakker i fargen at det er like før jeg setter den i jorda igjen, så skynd deg!
    ;-)
    (Bare tull, har ikke ledig plass i det hele tatt...)

    SvarSlett