søndag 15. februar 2009

Bursdagsgaver

I dag har veslemor og jeg laget perlesmykker av leire. Fra åtte år og oppover, stod det på den lekre pakka, men den ble dessverre åpnet før jeg rakk å forklare at denne skulle vi bytte og finne enda en fin legoeske i stedet...
Enden på visa var at hun ble mer og mer mismodig for hver ting hun ikke fikk til, og jeg måtte gjøre mer enn jeg hadde godt av. Og til alt overmål er vi tomme for bakepapir, så vi får ikke herdet det som er laget. Det kunne ligget et ark med i pakka...

Da var det bedre med en myk og deilig jakke fra naboens designkolleksjon. Rosa variant, selvfølgelig... Morsomt å se de tøffe guttene hennes innhyllet i myke, koselige gevanter, forresten.

Det er så stor forskjell på hva folk gir!
Noe ligger det masse pedagogisk omtanke bak, annet er åpenbart "mor tapte diskusjonen i butikken".
Noe er "dette vil bursdagsbarnet like", annet er "dette liker giveren".
Og noe finner du igjen på 20-kroners stativet (noe jeg forsåvidt synes er helt flott så lenge mottaker er lykkelig) mens annet blir jeg litt småsvett over å skulle matche prisen på.

1 kommentar:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett