onsdag 25. februar 2009

Frø

Det var billige frø på Europris...
Egentlig skulle jeg bare ha en foret regndress, men det ble med litt annet:
  • Erteblomster, ingen sortsnavn på posene, men en rosa og en mellomblå, 150 cm høye. Tenkte veslemor ville like å ha de to sammen, som Torneroses kjole når de to feene krangler om fargen.
  • Rosmarin, bare fordi jeg synes det er så deilig å stryke over planten og lukte på hendene.
  • Physalis pruinosa L., som de har oversatt med jordbærtomat, men som jeg har pleid å kalle ananas-kirsebær. Har ikke hatt dem siden jeg bodde i sone 4-5, så det skal bli spennende. Satser på litt mer enn to modne frukter her i sone 2!
  • Og til slutt en økonomipakke rødbetefrø, men den er plassert sammen med linser og bønner og andre mat-spirer. De blir så pene i salaten. Lurer på om utplantings-frø kan brukes som matspirer, forresten?

I oppkjøringen til alle salatslagene jeg skal ha i pallekarmen jeg ikke har hentet ennå, var jeg innom Bamas hjemmesider for å sjekke ut Feldsalaten jeg nylig kjøpte. OK smak, og flott pynt.

Fine hjemmesider hos Bama, skal bruke mer tid en dag på instruksjonsvideoene. Kanskje jeg kan få lokket med guttungen som musefører.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar