søndag 19. juli 2009

Pussig vannplante - eeeller?

Så noen solanum-aktige vannplanter på en kjøretur i dag, og skjønte til min forskrekkelse at det var potetåker under vann...
Arme bonde, jeg skal slutte å klage på egne vegne! Men følelsen av at det har regnet alvorlig mye per time de siste døgnene er i alle fall bekreftet!

Veslemor er på sin første overnatting uten oss, og mor har kost seg i hagen uten hjelp. Naboen har fått en haug gravmyrt og skal få mer når jeg bare tør for armene og ryggen. Jeg har nemlig vært så flink at jeg sluttet i tide. Lånte bort spade og greip til den samme naboen for å være på den sikre siden, da...
;-)
Skal fjerne gravmyrt foran jackmaniien til fordel for bare jordbær. Det blir ikke nok jordbær i en hage med tre unger pluss diverse nabounger. Og jeg har jo omsider innsett at her må knallhard prioritering til på det lille arealet vi har. Men jeg har ingen illusjoner om at gravmyrten gir seg uten kamp, så jordbærplantene som har grodd innimellom gravmyrten har foreløpig fått asyl i potter. Så får vi luke gravmyrt i alle fall resten av året, og kanskje neste vår før jordbærene får tilbake plassen sin alene.

Og mens de tunge redskapene var på utlån, ble det oppdaget noen frø på labradorfiol-tuen. De har andre fiolnaboer, så jeg garanterer ikke avkommets renhet, men kanskje jeg skal ta med på møtet?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar