mandag 5. april 2010

Godt råd fra Danmark

Jeg er blitt fullstendig hektet på Claus Dalbys blogg, og i dag kom han med et godt råd for nybegynnere. For de fleste som har holdt på en stund er det kanskje innlysende, men jeg har jo alltid hatt mer fokus på voksevilje enn på skjønnhet. Så jeg har ikke tenkt over at med ett slags plante i hver potte, kan man bare flytte unna det som ikke har sin showtime her og nå. Dermed vil pottesammensetninger alltid se flotte ut!

Hvor man flytter det TIL, er en ikke-eksisterende problemstilling for mannen. Men jeg må nok tenke fram en lur løsning for min egen del...

4 kommentarer:

  1. Det er gode råd! Men - det er tungt å flytte krukker. Jeg gjør det ikke hvis jeg ikke må. Prolaps i ryggen krever god planlegging for å kunne drive med denne hagingen :-)Vi får tenke litt praktisk før vi planter, og det er fint med flere planter i samme krukke også.....

    SvarSlett
  2. Dette er jo smart, Anita, og du har jo en du deler hus med... Han kan jo engasjeres til å være offisiell planteflytte-konge :-)

    SvarSlett
  3. Ja vi krukkehagere har funnet ut det for lengst:) Her gikk man til anskaffelse av en krukkeløfter i fjor til formålet:)

    SvarSlett
  4. Han har nok litt mer plass å flytte til enn mange av oss andre:)))
    Og så får han sikkert hjelp til flyttinga også:D
    Men et lurt tips er det.

    SvarSlett