fredag 16. april 2010

Stiklinger og opprydning

Nå som jeg har fått unna de store bøllene (altså tomatene) som har breiet seg på plantebrettet, er det mulig å få ordnet litt småpell. Så den delen av dagen jeg kunne disponere selv, brukte jeg til:
To nye potter diascia, - og forresten BLOMSTRER allerede de jeg stakk med en gang jeg fikk planten!
Pelargonium reniforme ble toppet og stukket, og morplanten fikk ny potte.
Chili Anaheim fikk OMSIDER ny potte, jeg har vært engstelig for å bli anmeldt av plantevenner de siste to ukene over vanstell, stakkar.
Den siste breiale tomaten fikk pinne og oppbinding, den hadde tydeligvis planer om å sette røtter der den svingte stammen ned på undervanningsmatta...
Alchemilla mollis og Lilium martagon Alba ble slengt ut. Det er en måned siden de ble sådd, og ingenting vises. Jeg var jo forberedt på det i forhold til martagonliljene, men det spørs om jeg har tålmodigheten som trengs for staudesådd...
Pink Cupid har tre spirer, og omsider EN frøplante som stikker opp og er det den skal være, enda jeg har brukt kjøpejord hele veien.
Det samme med kjempeløkene. Tre spirer MED BLAD, og omsider én som ser ut som en løkspire skal. Veldig spent på dem, har aldri hatt løk før.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar