tirsdag 24. mars 2009

Deilig vårsol

...og bitende kaldt! Snakk om lureri! Vesla og jeg var helt klar for ompotting, del 2. Men når det er is oppå vannet i sinkbalja, og den stakkars "plenen" viser tele, da må paprika pottes om innendørs. Det er mor helt bestemt på.
Veslemor ville nå overhodet ikke inn, "vi" skulle jo sykle etter potte-arbeidet?! Heldigvis kom en litt mindre forfrossen pappa i enda tykkere arbeidsdress og begynte å lempe dekk inni garasjen. Jeg fikk lov å gå inn med min snufsende nese. Så nå har jeg først hvilt og varmet meg, og så ryddet klart. Tomatene som fikk potter i går, har fått fat og vindusplass i dag. Stemorsplantene som helt sikkert skulle hatt en bare litt større potte enn såpottene sine, fikk sin endelige plassering i en blå krukke. Dette blir året for snarveier, det har jeg allerede innfunnet meg med. Hvor fatet til den blå krukka har tatt veien, er antakelig et av livets mange mysterier.
Gleder meg til å se disse stemorene, to blå i flere nyanser og en rosa. (Takk til Ellea!)
Sju potter står klare med leca og venter på en liten gartnerspire, jord og paprikaplanter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar