søndag 1. mars 2009

Godt formål

I Malawi er det mindre enn 20 bibliotekarer. Og 13 millioner mennesker. Norsk bibliotekforenings internasjonale utvalg startet kronerulling i høst for å bidra til at to nye skal få videre utdanning. 25 kroner eller mer. De har kommet ganske langt, men fremdeles trengs det penger.
Selv om du kanskje ikke er bibliotekar selv, kan du ha hatt nytte av at det finnes slike. Kontonummeret finner du ved å følge lenka!
Veldig hyggelig om den som finner å kunne bidra forteller om det. Og hvis du ikke kan selv, kan du fortelle en riking om det gode formål...

2 kommentarer:

  1. Jeg blir helt flau jeg.. har ikke satt mine ben på biblioteket på årevis. Kun for å gå på do.
    Jeg elsket biblioteket da jeg var sånn 10-13 år. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke er der mer.
    Tid? Og fordi det ligger i byen ja.. ja.. byen... hvor var nå det igjen?

    SvarSlett
  2. Tror du er i godt selskap... Jeg blir flau når folk snakker om teaterabonnement som om det var noe alle har.
    Bibliotekbesøket kan bli bedre nå som filialen vår gjenoppstår til høsten, kanskje? Ta med pjokken og finn Gruffalo-bøkene, for eksempel. Eller Gubben og Katten.

    SvarSlett