tirsdag 31. mars 2009

Kveldskos med gjengen!

Har nettopp kommet hjem fra møte i Vågsbygd Hagegale. Nok en kjempehyggelig kveld med høy skravlefaktor, gode råd om rosejord eller ikke, annen jord, ymse typer gjødsel, beskjæring av roser og annet har blitt behørig gjennomanalysert. Behørig? Vel, av og til er det litt vanskelig å høre, sant og si, det er sjelden bare én snakker...
Ellea og Charlotte har lagt seg til en vane (?) med å rydde i drivhusene før de kommer, og vi andre tar i mot med takk.
Dagens fangst for min del ble en echeviera, en mørklilla storkenebb pratense, og en "dott" med prydtobakk som skal prikles i morgen.

Veslemor er hjemme fra barnehagen i morgen, så jeg får hjelp av småfingre til priklingen! Huh, jeg er litt pysete på det med prikling. Dessuten må vi til å kjøpe frostvakt og sette opp hyller i boden til noen av plantene, det er simpelthen fullt inne. Vi får nok dagen til å gå, og det med høy kosefaktor. Søren, glemte å spørre gjengen om det med frostvakt, forresten. Hmm.

3 kommentarer:

  1. Ja takk i like måte. Herlig gjeng synes jeg.
    Frostvakt ja.. jeg har en sånn liten ovn fra grønt fokus. Bruker minimalt med strøm og skrur seg av og på etter behov. Men vet at Ellea kjøpte en liknende på claes ohlsson eller noe.

    SvarSlett
  2. Prøvde å få kommentert her inne fra jobben i dag, men det gikk ikke.

    Jeg har en vifteovn med termostat fra Clads Olsson men vet ikke om det er frostvakt på den. Ville nok heller kjøpt den fra Grønt Fokus for den andre er ganske så skranglete.....

    Takk for i går ja:-) Alltid litt av en vitamininnsprøytning!

    SvarSlett
  3. Det var det jeg visste at jeg ville få god veiledning av dere...!
    Tusen takk!
    ellea: Ja, jeg sliter fremdeles med å få til kommentarene for anonyme. Enda de skal være tilgjengelige. Orker ikke styre med det akkurat nå.

    SvarSlett