lørdag 21. mars 2009

Grrr bråtebrennere!

Det var en deilig dag. Vi erklærte oss helt friske av forkjølelsen. Var egentlig friske, men holdt oss inne i går, så det skulle være trygt.
Verandamøblene ble pakket ut, ungene og jeg tørket av dem og gjorde dem klare. Mamma og pappa kom med kaker og frukt, vi fikset kaffe.
Parasoll til pappa fikk vi også på plass. Han fnyser like mye av den i år som i fjor. Selv om han går på medisiner som gjør ham sol-ømfintlig.
En deilig time med kaffe på verandaen.

Senere fikk noen syklet litt, og andre mekket litt på sykler som ikke var fullt så samarbeidsvillige.

Så fikk naboen fatt på fyrstikkene, og det var bare å trekke inn. Litt for seint, (skulle jo mekke ferdig, jeg mitt naut) så jeg ble liggende på sofaen, sovnet til og med. Nå er jeg skikkelig grufsen i halsen igjen.
Hadde jeg visst hvilken av naboene?! Det er så surt! La oss håpe alle pyromanspirene fikk svidd av seg i kor i dag, da, slik at vi andre kan nyte den friske vårlufta i morgen igjen.

3 kommentarer:

  1. Hmmm trodde bråtebrenning var et tilbakelagt kapittel i "norsk villa landbruk"!

    Så delig og koselig det hørtes ut med "utekaffe" da! Håper solen holder seg i dag slik at også vi kan gjøre det - siden familen for en gangs skyld er samlet i formiddag!

    Hva din (og min) far angår, tenker jeg på "Setesdal Roots Band" sin "Stiv og støl - men like stri"! ;-)

    Takk for koselig komentar hos meg, og ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  2. Bråtebrennere ødlegger fort den gleden det er å tusle rundt i hagen å nyte vårens friske luft og duften av jord.

    Ha en fortsatt fin og forhåpentligvis bråtebrannfri vår videre!

    SvarSlett
  3. Ingen bråtebrann i dag, heldigvis. Men ikke akkurat kaffe-i-solveggen-vær, heller! Mer sånn "holde seg i farta for å holde varmen"...

    SvarSlett