søndag 22. mars 2009

Hagetrim

Påskeliljepotte fra når??? fikk endelig ordentlig potte.
Men ingen sterke armer kom for å flytte på den, så den står litt malplassert midt på patioen. Jeg hadde allerede klippet litt forsythia (dumt gjort) og prøvd meg med jernriva på plenen (enda dummere) i tillegg til annen generell hagejobbing, så jeg følte meg veldig ansvarlig og frisklivs-dedikert da jeg lot påskeliljene stå og bare gikk inn.
Konklusjoner:
  • Raking må foregå først, og bare et lite område pr dag.
  • Planlegg hvor ting skal stå, så jeg slipper å løfte ferdige "produkter". (Tom potte + litt jord + litt mer jord + blomstene er lettere å bære hver for seg...)
  • Greinklipping kan noen andre ta seg av. Jeg kan lage en liste over hvor det skal klippes og ha klar til gesjeftige sjeler dukker opp.

1 kommentar:

  1. Man lærer så lenge man lever:-) Jeg som har fnørten potter stående rundt omkring om sommeren har definitivt lært det der med en tom potte + jord + blomstene der potten skal stå!

    SvarSlett