fredag 13. mars 2009

Å unne seg

Skravlet med en venninne i går kveld, og da var samtalen inne på slanking, pussig nok. Hun var så flink for et par år siden, men så har en del av kiloene sneket seg tilbake underveis. Jeg har jo nokså nylig begynt å stramme inn, og er sant og si ganske "streng" med meg selv nå i innkkjøringsfasen. Men så var det dette at man skal unne seg ting, da.
Vi ble etterhvert enige om at "unningen" hadde helt feil fokus. I stedet for å unne seg vaniljebakkels er det jo mulig å unne seg "å greie å gå ned den halvkiloen denne uka". Det er også fullt mulig å unne seg selv lavere blodtrykk med vann i stedet for cola på vei hjem i bilen, å unne seg bedre kondis i stedet for en kveld foran TVn, å unne seg renere hud i stedet for full hamburgerpakke med stor "påmmfri"
... eller hva det nå er for mål og drømmer den enkelte har.

2 kommentarer:

  1. Ja du sier noe. Jeg unner meg å prøve å holde igjen. Har forandret meg litt de senere åra og det er litt uvant. Nå unner jeg meg å bake ekstra grovt brød med masse korn, solsikkefrø, linfrø og havregryn. Det er godt. Og jeg unner meg faktisk å spise mer frukt, det er så godt,men akk så dyrt.Jeg unner meg å gå turer. Har ikke nødvendigvis gått så mye ned i kilo, men formene strammes inn og det er vel veldig positivt. Og magen fungerer mye bedre.
    Fortsett å unne deg du.

    SvarSlett
  2. Herlig innlegg:-) Jeg er helt for å unne seg å få det bedre med seg selv.

    SvarSlett