onsdag 24. mars 2010

I villrede om IA

Jeg har permisjon fra en jobb og vikarierer et annet sted ut april. Denne avtalen kom i stand fordi vi antok at jeg kunne bli fortere frisk der jeg vikarierer enn i min egentlige jobb. Og det har jeg blitt. Jeg har greid meg i 50% fordi jobben er variert, og det er deilig å vite at det går framover.

Nå har jeg ventet på en utlysning der jeg vikarierer. Men den kommer bare ikke, og etter påske er det bare tre uker igjen av vikariatet.
Dermed har jeg snakket med legen, og med den egentlige jobben min, og er antakelig på vei tilbake dit. Men bare i 30% stilling, var legen bestemt på. Og det gjorde jo sjefen en smule blek. For hun vil jo ikke få tak i noen som kan leve av 70%, altså resten av min opprinnelige stilling. Om jeg har rett til å komme tilbake uansett, eller det bare er flotte ord om Inkluderende Arbeidsliv hvis det ellers passer arbeidsgiver, er jeg usikker på. Det eneste jeg vet, er at det blir smalhans i mai. For vikariatet er ut april, mens permisjonen er ut mai. Men litt ekstra hagearbeid må det vel bli tid til da?
;-)

2 kommentarer:

  1. Aldri så galt at det ikke er godt for noe, og det er heldigvis godt over en mnd igjen, så mye kan skje.

    SvarSlett
  2. Ja, jeg skal ikke ta sorgene på forskudd. Det passet litt dårlig med restskatt, må jeg tilstå, men jeg kan kanskje få noen vikartimer her og der?

    SvarSlett