fredag 19. mars 2010

Nellik og persille

titter såvidt opp av pottene sine i dag!
I tillegg har stiklinger fra en småbladet hoya fått potte og jord.
Edit:
I ettermiddag har jeg vasset meg fram til hageboden etter flere underskåler. Der fant jeg posene med perleblomst, vinter- og snøiris som jeg bare MÅTTE ha i vinter - før døra frøs igjen. Med både spirer og mugg. Puttet dem i en utepotte og hev på jord. Kommer de, så kommer de. Har aldri helt tilgitt meg selv den fantastiske tulipan"buketten" som var i (min og) naboens komposthaug etter forrige gang jeg rensket ut mugne tulipanløk. Det var 2/3 der og 1/3 hos meg i bedet...

I boden var det også to stusselige rester av Dronning Ingrid. Planen var jo å holde et lite hjørne frostfritt, men takk og lov at jeg aldri kom så langt med den kulda det har vært!
Dronningene fikk reisepass, og nå er pottene nyvaskede og klare til ny innsats. Jeg har som mål å ikke ta i mer enn at jeg greier å holde meg ajour med pottevask i år som i fjor. Det var faktisk en veldig smart måte å lure seg selv til å få unna de kjedelige tingene på i overkommelige porsjoner...
;-)
Så er perleblomstene jeg kjøpte her forleden avblomstret. De har fått større potte og får stå på verandaen og se grønne og fine ut. De står sammen med resten av Yesterday-Today-Tomorrow-fiolene, som ser ut til å ha hatt det helt fint i potte i vinter. To grønne rosetter i potta! Glasspotta de kom i skal en liten orkidé få flytte inn i. Den har vært helt HÅPLØS å få vannet i den bittelille potta si, så det skal bli en fornøyelse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar