lørdag 27. mars 2010

Realistisk eller beregnende?

Nå har jeg vært på to mildest talt innbringende drivhusbesøk. Men når man ikke selv har drivhus, og drar på et slikt besøk er det et lite dilemma:
Jeg _vet_ at jeg høyst sannsynlig får noe med meg hjem, men jeg synes det virker beregnende å ta med kasser...
Men tar man ikke med kasse, sitter man som jeg gjør nå: Med ett minidrivhus som skal tilbake til Snille Ellea, og ei kasse som skal til Snille Kristin. På siste besøket hadde jeg nå et lite brett med, da, men det ble jo bare til akeleiene... I tillegg ble det med både tomat, div. petunia, en grønn rudbeckia og møe mer. Et par planter skal videre, men jeg må ut og snekre i boden for å få plass til alt, tror jeg?!
Tusen takk, damer!!! Det er når jeg besøker dere at jeg skjønner jeg snaut nok er hage-halv-gal... ;-)

Og unnskyld til den andre i Søgne som jeg ikke hadde vett til å stoppe innom med sommerfuglbusk-stiklinger! Men det er kanskje best å vente og se om det er noe liv i den, først? Noen som vet? Det som stikker fram av blader ser veldig dødt ut? Trodde den pleide å ha skudd på denne tida?

3 kommentarer:

  1. Ja men Anita du vet jo at gleden ved å ha noe å gi til gode hagegal venner er enda større enn å få:) Og jeg har brett som jeg ikke bruker stående for akkurat sånne anledninger. Black Russian trives godt i drivhuset den:) Takk skal du ha!

    SvarSlett
  2. Jo da, jeg vet det egentlig! Det er bare litt dumt at det blir så skjevt. Men jeg satser på at det kan jevnes ut år om annet...

    SvarSlett
  3. Du gjorde meg lykkelig!!!! Hadde du bare hatt større plass, måtte du gjort meg enda mere lykkelig, da hadde du ikke kommet unna med så lite. GLED DEG over årets fangst. I år har jeg begrenset paprika, chillli osv. men Petunianen og diverse andre har tatt overhånd. Kanhende blir jeg flinkere neste år, men er redd det kommer ei ny dille. Så ta imot og vit at du gleder meg

    SvarSlett