torsdag 25. mars 2010

Neste år...

Jeg vet selvfølgelig at jeg skal være til stede i nuet, og dessuten at det er litt tidlig å planlegge neste hageår før vi i det hele tatt er i gang med dette. Men like fullt:
Bedet ved inngangstrappa, det er knøttlite, ca 70x40 cm, tenker jeg:
Skal få snøklokker Flore pleno, altså fyllte. Langs hele kanten. Og litt perleblomst innimellom.
Skal fjerne fem gjenlevende tulipaner i varm farge, og få minst tretti som passer sammen med løytnantshjertene. For sistnevnte blir jeg neppe kvitt om jeg så prøver...
Skal fjerne STOR hortensia, den skal opp i skråninga der den vises fra verandaen og innenfra spisestua.
Så må jeg finne noe som kan fylle ut etter løytnantshjertene. Kanskje jeg rett og slett setter noen pelliskrukker inntil veggen? Eller noe sommerklatrende? Ipomoea? Susanne?
Eller er det et egnet sted for må-ha-klematisen jeg ikke husker navnet på, og som jeg mistenker vil fungere bare som "sommerblomst"? Den blir jo ikke så stor, og her er det ikke så mye veggplass. Hmmm.
Åh, det er deilig å drømme! Og en del av dette blir nok gjort i år, for at det skal bli noe å se til neste år.

2 kommentarer:

  1. Å så delig med hagedrømmer igjen:)....og du den heter Sieboldi:)

    SvarSlett
  2. Ja, dét var det den het, ja! Tusen takk! Så godt med folk som skjønner hva man snakker om!
    Det er jo den det må bli, selv om jeg ikke begriper hvordan jeg skal få råd til slikt i år. Ipomoea i år, og SÅ C. sieboldii, tenker jeg det får bli. For ippe-frø har jeg da rikelig av, i alle fall!

    SvarSlett