søndag 26. april 2009

Dagens dont

Agurkurt selvsår seg, og har blitt luket i dag. Bortsett fra fire som ble satt i potte til søs, og to jeg har tatt sikte på kan stå der de har bestemt selv.
Blomsterertene er fremdeles i vann.
Pellisene som ble kastet ut i dag morges står fremdeles ute. (Guffent belegg på pottene.)
Rosmarin og lavendel er ikke i potter. (Var en veldig liten tur bortom og kjøpte de pottene. Bare potter. Æresord.)

Men: Vi rakk å få jordet sukkerertene før de inviterte gjestene kom 50 minutter før planen. Knurr! Men jeg er jo vant til at de kommer tidlig, mine kjære foreldre. Og hun som prediker at jeg må ta styringa selv og sette grenser?! Når jeg inviterer til halv sju, så prøver jeg jo å gjøre det?

Men heretter skal jeg sende meldingen slik: Vi inviterer til fruktsalat kl. halv sju, vennligst ikke kom før. Er det tydeligere?Ond Latter!

Så fikk de med seg påskeliljer. Det er en av de tingene jeg har såpass til overflod av at jeg kan gi ut buketter. Snøklokker, påskeliljer og astilbe m hortensia og et par stilker sommerfuglbusk til. Det er mine tre "standardbuketter". Den siste bare elsker jeg. Tre av hvert, så ser det bare ut som Overfloden! OK, litt mer enn tre astilbe-kvaster, da...

3 kommentarer:

  1. Neste gang inviterer du dem til en time etter at du vil de skal komme:-)

    SvarSlett
  2. Ja Guri.. det er så stress med gjester som kommer alt for tidlig! Ha-ha!

    SvarSlett
  3. Ja, ikke sant, Charlotte?
    Ellea-varianten er nok litt høfligere enn mitt forslag, bøyer meg for den kloke damen!

    SvarSlett