onsdag 8. april 2009

Død over slimklumpene!

Det er ikke dagens fotballmotstandere jeg snakker om nå, fullt så over-patriotisk er jeg ikke. Dessuten synes jeg jo Steffen er litt kjekk, og har trønderblod i egne årer. Men det bør nok undertrykkes for husfredens skyld. Jeg får et ganske olmt blikk fra poden her, når jeg prøver på brøkregning med trønderblod. LOL!!!

Nei, slimklumpene er snegler. Sesongen er i gang på den fronten også. Pga akutt rygg mandag og i går oppå forkjølelsen ble det ikke noen planting da heller. I dag var jeg blitt litt bedre, så med strenge tanker om KUN å få knoller i potter, gjødsle, og så gå inn igjen, tok vi en tur ut da sola gløttet fram.
Vesla kom til å gli på en rullestein mens vi flyttet rabarbra og jordbær (hva mener du, var ikke det en av de opplistede tingene??? Men vi måtte flytte dem (rab. og jb) for å få på plass den nye kompostbingen jeg måtte flytte på for å få ut gyngestolen i boden som stod i veien for å få plassert pottene med de kommende knollene i nærheten av et bodvindu, skjønner du...)
I alle fall: Under steinen var det FIRE snegler. Og under en planke jeg flyttet (for å rydde på plass trillebåra der jordsekken til knollenes jord hadde vært) var det to til!
Så nå har gubben fått et oppdrag:
Leave no stone unturned!

4 kommentarer:

  1. Hjelp! Jeg har ikke lyst til å starte sneglesesongen enda!
    Setter man knollene i potter før man planter dem ut i bedene? Jeg har noen dahlia, fresia og en lilje. Bør jeg sette dem i potter nå?

    SvarSlett
  2. Du må ikke potte, Ellea. Det er bare jeg som er utålmodig. Men det vil jo bli blomstring langt utpå høsten hvis du venter til du kan ta dem rett i bed. Tror både dahlia og fresia tar sin tid. Liljer husker jeg ikke helt.
    Men krigen er i gang...

    SvarSlett
  3. Takk skal du ha Anita:-) Tålmodighet har aldri vært min store styrke, så da blir det potter her også!

    Jeg har stort sett sluppet unna krigen siden jeg har hatt alt i krukker, men nå som jeg får masse bed må jeg vel ruste meg til krig jeg også:-(

    SvarSlett