fredag 17. april 2009

Deilig dag

I dag har jeg først vært på en times skogstur, pust pes! Jeg har jo råtnet på rot denne snørr-vinteren! Og for noen nydelige områder vi har i nabolaget uten at jeg vet om dem!

Og så har jeg hatt et par timer i solveggen og - ikke minst - rundt i hagen til Juni.
Snakker om å ha en flik av Paradis her på jord! Og så såå mange lekkerbiskener rundt omkring i bedene! Øya er nok enda en sone mildere enn her jeg holder til, jeg har aldri før sett salviebusker (nærmest bonsaier, skikkelige stammer!) overvintre??? Drenering var en god ide, mente den kyndige damen.
En stor tue hvit snøstjerne og et par tuer med marsfiol i full blomst fikk jeg med meg, også. Må hvile en liten time nå først, og så skal jeg få dem på plass.
Jeg prøvde å så marsfiol i fjor, men da skar jo det meste seg i løpet av våren. Så det var ekstra hyggelig!
Mange tanker rundt helse og tilfriskning fikk vi også luftet. Godt å snakke med folk som skjønner "språket"!

4 kommentarer:

  1. Takk for besøket Anita:)
    Det var en hyggelig liten hagerunde vi hadde sammen. Håper plantene vil trives på den andre siden av fjorden.

    SvarSlett
  2. ØØYYY!!! Hva mener du? At ikke Møvik er like bra som Øya? Hæææ?? Hallo min kjære.. kom bort hit så skal du se at salvien står her gitt! Og marsfiolen blomstrer.. i vertfall èn. Ha-ha!!!!

    Neida.. men Junis hage er til å bli grønn av misunnelse av.. ( dårlig norsk her ja. )

    Godt å høre at du har fått deg en fin tur. Ja det er noen flotte områder bak oss i lia her.

    SvarSlett
  3. Tur i skog og mark er kropp og sjelegodt! En lege her i byen hadde det botemidlet - for hva det skulle være! - også armbrudd!!!!

    Ps Alle mine nye salvier døde i vinter!!! Kun en gammel oldis igjen - og den står tørt!!!

    Ha en fin helg Anita.

    SvarSlett
  4. Da er marsfiolene i fast jord, og stjernene i en romslig potte. Vi fant ut at de skulle få selskap av blå scilla i et nytt, lite bed. Men det bedet finnes ikke ennå...
    ;-)
    Jeg skal prøve meg på salvie igjen, jeg? Står den i lia så burde det gå her, mindre sol men i alle fall lunere?
    Og Harryford: Raskere blodomløp gir raskere heling, kanskje? Fall og snubling er jo en risiko, da. Tror jeg ville nøyd meg med skogsveier hvis jeg var brudden? Men uansett, bra for humøret og blåser bort kjedsomheten, og humør gir i alle fall raskere tilfriskning.
    God helg til dere også, jeg tar pc-fri noen dager nå.

    SvarSlett