søndag 19. april 2009

Forenkling

I år blir ting gjort enkle, eller de blir ikke gjort. Går det, så går det. Hvis ikke, er det en lærdom i det også. Prioriteringsrekkefølgen er: Det morsomste eller fineste eller det som gjør mest av seg først.
Dermed er Sempervivum blanding (takk til Vivi) og blålilla hagepute aubrieta cultorum Hendersonii (takk til Harryford, tror jeg?) sådd direkte på hver sin torvblokk. Begge deler er jo ting som kan spre seg, så da håper jeg de også tåler et snev av nattefrost.
Mørk burgunder nellik Dianthus barbatus (takk til Snuffeldyret) er også sådd ute, men i potter med undervanning. Litt usikker på hvor de skal bo, foreløpig. Vil ha dem to steder... ;-)
Blomkarse, en slyng og en som kanskje er variegert, samt cerisefarget ipomoea ligger i vann, men den siste sekken med jord var allerede brukt opp... De skal rett i store potter.
Stusser litt på at kanskje-blomkarsen var umerket, jeg pleier å merke de sære og putte de andre sammen. Men nå var jo formen "ikke helt 30%" i høst, får være glad jeg har selvhøstet (veslemorhøstet, egentlig) frø i det hele tatt.

Ellers er jeg litt furten på Tagetes erecta Crackerjack, der spirepromillen (!) ikke er noe å skryte av. To spirer av 49 hull... Vesla har planer om halskjede av blomstene, så her blir det nok småplantekjøp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar