lørdag 4. april 2009

Pil i hjertet

I dag har jeg vært på kurs i pilefletting. Kameraet ble flittig benyttet, men står dessverre igjen hos vertinnen. Selv har jeg ikke flettet noe som helst, jeg "hadde med" min mors armer. Og det er jeg glad for, det så ut til å kreve litt armstyrke.
Det var May Tove fra Pil i hjertet som holdt kurset. Mamma flettet tre med innestengt stein, (gave til meg, siden det skal stå i min hage)... mens de fleste andre flettet et "belgisk tre".
Belsgisk tre kan sees nest nederst på denne siden, mens vår variant av "innestengt stein" er samlet i bunnen og med tre og tre vridde stammer i rød duggpil og en gulaktig variant. Men ligner altså på det til høyre for det belgiske. (Bilder kommer...)

Utrolig inspirerende! Med armer ville jeg vært helfrelst, det ser jeg helt klart. Og veldig deilig suppeservering sånn midt på. Godt med noe varmt selv om sola var så snill å skinne.
Må få invitert dama til å ta et lite overblikk over hvordan jeg (hun...) kan få lagd buer på patioen min når jeg en gang får råd. Veslemor vil jo ha rosebuer, må vite.

3 kommentarer:

  1. Jeg vil på pilekurs! Hvor var dette? Kan ikke dette være noe for Vågsbygd Hagegale?

    SvarSlett
  2. Her var det nok mye for dem med grønne fingre - jeg kommer aldri lenger enn til mose! :-)

    PS Tusen takk for en koselig kommentar - Kristian sand er en nydelig by.

    SvarSlett
  3. Ellea: Jo, absolutt noe for Vågsbygd "og omegn" hagegale. 5-10 stk er visst passe antall, og hun holder hus på Langenesveien.
    RuneE: Mose er også vakkert, man kan jo si man er japansk-inspirert... ;-) Og det var utrolig flotte bilder!

    SvarSlett